Tematy zrealizowane w Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog” w 2020 roku podczas spotkań regionalnych (w rzeczywistych przestrzeniach) od 2.01 do 11.03 i od 3.07 do 24.09 oraz online od 18.03 do 15.12. Łacznie ponad 70 spotkań i jedna konferencja. 36 tematów. Wszystkie tematy zostały też omówione w publikacjach oraz zostały w nich sformułowane rekomendacje dla uczestników KDF Dialog.
- Zarządzanie firmą na nowe czasy, czyli organizacją hybrydową (4 spotkania)
- Proces zamykania miesiąca, kwartału, roku – usprawnienie, przyspieszenie, automatyzacja (6 spotkań)
- Modyfikacja strategii biznesowych w wyniku doświadczeń ostatnich miesięcy. (2 spotkania)
- Płynność finansowa – nowe skuteczne narzędzia na dzisiejsze czasy (4 spotkania)
- Dane i ich wizualizacja – znaczenie dla rozwiązywania problemów. (3 spotkania)
- Cyfrowy Fiskus. Koszty kar versus koszty Compliance (3 spotkania)
- Czy kryzys gospodarczy przekreśla odważne plany zawodowe menedżerów?
- Aktualnie wygrywające strategie na rynkach finansowych (3 spotkania)
- Automatyzacja procesów – nowe cele w nowej sytuacji gospodarczej, społecznej i zdrowotnej
- Ryzyka biznesowe i prawne nieprawidłowego raportowania. (3 spotkania)
- Zaczęła się wielka migracja produkcji i usług do Europy i USA. Czy liczymy się w niej? (2)
- Sytuacja poszczególnych branż – ryzyko niewypłacalności klientów lub dostawców
- Władza absolutna deprawuje absolutnie, czyli kto powinien odpowiadać za politykę bezpieczeństwa IT w firmie
- Czym charakteryzuje się obecny kryzys i jakie są możliwości zarobku na nim? (4 spotkania)
- Restrukturyzacja – prawo restrukturyzacyjne, restrukturyzacja umów kredytowych i leasingowych (2 spotkania)
- Fenomen rozprzestrzeniania się epidemii – zdaniem matematyków i analityków danych
- Zapewnienie działania firmy a bezpieczeństwo pracowników – koszty, ubezpieczenia, odszkodowania (2)
- Jakie problemy sprawiają systemy IT w sytuacji zdalnego działania firmy – diagnoza i propozycje rozwiązań
- Trwałe zmiany rynkowe po aktualnym kryzysie
- Perspektywy zawodowe dyrektora finansowego w nadchodzącym kryzysie
- Plan B dla Dyrektora, czyli kim jest interim manager i dla kogo
- Automatyzacja rozliczania zakupów. Jak polepszyć stabilność finansową kontrahenta? (2 spotkania)
- Czy wiedza buduje mądrość, rozwagę i konkurencyjność w biznesie?
- Jak sprawdzić trafność wyboru rozwiązania IT? Priorytety w 2020 i 2021 roku (2 spotkania)
- W odpowiedzi na Cyfrowego Fiskusa – dobre praktyki w firmach.
- Data Governance – jako podstawowy warunek bezpieczeństwa podatnika.
- Odpowiedzialność zarządu z powodu utraty płynności. Ubezpieczenie należności jako jedna z metod zabezpieczenia majątku firmy i zarządu
- Relacje i komunikacja z dostawcami w procesie zarządzania zobowiązaniami.
- Zmiany w opodatkowaniu spółek komandytowych. Czy model estoński jest alternatywą dla nich?
- Szanse firm w Polsce na skorzystanie na przetasowaniach, które dokonują się właśnie w powiązaniach kooperacyjnych i handlowych w świecie.
- Rejestracja czasu pracy jako narzędzie do komunikacji i obiektywnej oceny
- CIT 2021. Wdrożenie strategii podatkowej – rekomendacje.
- Usprawnianie i automatyzacja w zarządzaniu zobowiązaniami dla poprawy płynności finansowej. (2 spotkania)
- Odpowiedzialność członków zarządów – ubezpieczenie D&O i inne.
- Palące pytania – zmiany w podatku u źródła.
- Algorytmy trenowane do rozwiązywania problemów biznesowych (2 spotkania)
Konferencja Business Dialog 15.01 Sala Notowań Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie „Biznes 4.0 – emocje, inteligencja, prawo i rynek w cyfrowych czasach”, a także spotkania i warsztaty w ramach GPW Growth (4 wydarzenia).