8.05 w Poznaniu inaugurujemy kolejny projekt w Klubowym programie Digital Finance Excellence. Służy on dyrektorom podpowiedziami, jak usprawniać i automatyzować procesy w firmach dla zwiększania zwinności, rentowności i skalowalności biznesu. Wraz z IDEO przeanalizujemy proces „Procure-to-Pay”- jaki jest w firmach – i podpowiemy,
– jak powinien przebiegać optymalnie ten proces (kolejność zdarzeń, master data, warunki wstępne)
– jak powinna być rozłożona odpowiedzialność w jego prawidłowym przebiegu (akceptacja, dekretacja),
– na czym polega w nim współpraca działów finansów, kontrolingu, zakupów, operacji i
– jakie narzędzia informatyczne umożliwiają jego prawidłową realizację (automatyzacja, robotyzacja).
Rejestracja na spotkanie 8.05 g. 9-11 w Poznaniu „Rekomendacje robotyzacji i automatyzacji procesu „Procure-to-Pay” https://kdfdialog.org.pl/wydarzenie/dfe-08052024/
Celem naszych rekomendacji jest wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie następujących problemów z procesem zarządzania zobowiązaniami (P2P):
- Dużo ręcznej pracy
- Dużo wyjątków
- Przedłużające się zamknięcie miesiąca
- Opóźnienia w płatnościach
- Trudność w zaplanowaniu zapotrzebowania na gotówkę
- Niska jakość danych do analiz
- Niesatysfakcjonujące relacje handlowe z dostawcami
- Możliwość nieuczciwych zachowań
Źle działający proces zarządzania zobowiązaniami czy zakupowy jest źródłem braku efektywności procesu Purchase to Pay (P2P), problemów finansów i księgowości, których nie da się wyeliminować jedynie w zakresie zarządzania i organizacji pracy tych działów.
W celu przygotowania tych rekomendacji przeprowadzimy w maju wspólnie badanie „ Cyfrowa Przyszłość- stopień robotyzacji/automatyzacji firm w Polsce – określenie poziomu i dobrych praktyk w zakresie robotyzacji i automatyzacji procesu „Procure-to-Pay”. Już teraz zapraszamy do udziału w nim i wspólnej pracy nad rekomendacjami wszyscy będziemy mądrzejsi a firmy sprawniejsze.
Nasz partner IDEO to firma rodzinna, której historia sięga 1999 roku. Zatrudnia ponad 250 specjalistów, którzy pomagają firmom rozwinąć skrzydła w cyfrowym świecie.
Karol Floriańczyk tak przedstawia swoją firmę „Od ponad 20 lat tworzymy rozwiązania biznesowe, które łączą najnowsze technologie z potrzebami biznesu. Właśnie dlatego spod naszych rąk wychodzą innowacyjne rozwiązania, które są efektywne, użyteczne i zapewniają najwyższy poziom doświadczeń użytkowników. Realizujemy projekty dla klientów z całego świata, a nasze usługi obejmują pełen proces tworzenia rozwiązań biznesowych. Specjalizujemy się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania, obejmującego:
- aplikacje webowe i mobilne,
- strony i sklepy internetowe,
- platformy e-learningowe,
- systemy zarządzania dokumentami,
- platformy do komunikacji wewnętrznej.”
We współpracy z Klubem Dyrektorów Finansowych „Dialog” Ideo będzie reprezentowane przez zespół LOGITO, czyli grupę specjalistów, którzy na co dzień automatyzuje procesy w firmach, oraz nasz autorski produkt – platformę workflow LOGITO. Platforma LOGITO usprawnia przepływ informacji i codzienną pracę kilkuset tysięcy pracowników w firmach z różnych branż. To system EOD/DMS, który pozwala zwiększać efektywność organizacji dzięki automatyzacji i wygodnemu zarządzaniu obiegiem dowolnych dokumentów, m.in.:
- obiegami faktur,
- umów,
- zamówień,
- rozliczaniem wydatków pracowników.
„Rozwijamy ten produkt w technologii low-code, która pozwala nam przyspieszać realizację projektów oraz realnie wspierać rozwój każdego obszaru w firmie.” – mówi karol Floriańczyk