Rekomendacje robotyzacji i automatyzacji procesu „Procure-to-Pay” – nowy projekt w Klubie

8.05 w Poznaniu inaugurujemy kolejny projekt w Klubowym programie Digital Finance Excellence. Służy on dyrektorom podpowiedziami, jak usprawniać i automatyzować procesy w firmach dla zwiększania zwinności, rentowności i skalowalności biznesu. Wraz z IDEO przeanalizujemy proces „Procure-to-Pay”-  jaki jest w firmach – i podpowiemy,

– jak powinien przebiegać optymalnie ten proces (kolejność zdarzeń, master data, warunki wstępne)

– jak powinna być rozłożona odpowiedzialność w jego prawidłowym przebiegu (akceptacja, dekretacja),

– na czym polega w nim współpraca działów finansów, kontrolingu, zakupów, operacji i

– jakie narzędzia informatyczne umożliwiają jego prawidłową realizację (automatyzacja, robotyzacja).

Rejestracja na spotkanie 8.05 g. 9-11 w Poznaniu „Rekomendacje robotyzacji i automatyzacji procesu „Procure-to-Pay”  https://kdfdialog.org.pl/wydarzenie/dfe-08052024/

Celem naszych rekomendacji jest wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie następujących problemów z procesem zarządzania zobowiązaniami (P2P):

  • Dużo ręcznej pracy
  • Dużo wyjątków
  • Przedłużające się zamknięcie miesiąca
  • Opóźnienia w płatnościach
  • Trudność w zaplanowaniu zapotrzebowania na gotówkę
  • Niska jakość danych do analiz
  • Niesatysfakcjonujące relacje handlowe z dostawcami
  • Możliwość nieuczciwych zachowań

Źle działający proces zarządzania zobowiązaniami czy zakupowy jest źródłem braku efektywności procesu Purchase to Pay (P2P), problemów finansów i księgowości, których nie da się wyeliminować jedynie w zakresie zarządzania i organizacji pracy tych działów.

W celu przygotowania tych rekomendacji przeprowadzimy w maju wspólnie badanie „ Cyfrowa Przyszłość- stopień robotyzacji/automatyzacji firm w Polsce – określenie poziomu i dobrych praktyk w zakresie robotyzacji i automatyzacji procesu „Procure-to-Pay”. Już teraz zapraszamy do udziału w nim i wspólnej pracy nad rekomendacjami wszyscy będziemy mądrzejsi a firmy sprawniejsze.

Nasz partner IDEO to firma rodzinna, której historia sięga 1999 roku. Zatrudnia ponad 250 specjalistów, którzy pomagają firmom rozwinąć skrzydła w cyfrowym świecie.

Karol Floriańczyk tak przedstawia swoją firmę „Od ponad 20 lat tworzymy rozwiązania biznesowe, które łączą najnowsze technologie z potrzebami biznesu. Właśnie dlatego spod naszych rąk wychodzą innowacyjne rozwiązania, które są efektywne, użyteczne i zapewniają najwyższy poziom doświadczeń użytkowników. Realizujemy projekty dla klientów z całego świata, a nasze usługi obejmują pełen proces tworzenia rozwiązań biznesowych. Specjalizujemy się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania, obejmującego:

  • aplikacje webowe i mobilne,
  • strony i sklepy internetowe,
  • platformy e-learningowe,
  • systemy zarządzania dokumentami,
  • platformy do komunikacji wewnętrznej.”

We współpracy z Klubem Dyrektorów Finansowych „Dialog” Ideo będzie reprezentowane przez zespół LOGITO, czyli grupę specjalistów, którzy na co dzień automatyzuje procesy w firmach, oraz nasz autorski produkt – platformę workflow LOGITO. Platforma LOGITO usprawnia przepływ informacji i codzienną pracę kilkuset tysięcy pracowników w firmach z różnych branż. To system EOD/DMS, który pozwala zwiększać efektywność organizacji dzięki automatyzacji i wygodnemu zarządzaniu obiegiem dowolnych dokumentów, m.in.:

  • obiegami faktur,
  • umów,
  • zamówień,
  • rozliczaniem wydatków pracowników.

„Rozwijamy ten produkt w technologii low-code, która pozwala nam przyspieszać realizację projektów oraz realnie wspierać rozwój każdego obszaru w firmie.” – mówi karol Floriańczyk