Znajdowanie wiarygodnych kontrahentów – przykład ON

Na spotkaniu online 30.11 po raz kolejny omówimy wyniki badania przeprowadzonego w tym roku w Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog”, na temat czynników, które zwiększają lub zmniejszają wiarygodność potencjalnego nowego kontrahenta.

Zastanowimy się także w jakim zakresie korzystać z rekomendacji zaufanych środowisk, np. platformy Opportunity Network.

Aldona Słowik, prezes AMS-IMPEX, korzystająca z tej platformy na spotkaniu w Gdyni powiedziała:

„Prowadzę biznes międzynarodowy, sprzedaję buty marek premium, produkuję też obuwie ortopedyczne. Chcemy się rozwijać, szukamy nowych kontrahentów, więc skorzystaliśmy z propozycji PKO Bank Polski dołączenia do platformy Opportunity Network. Daje ogromne możliwości pozyskania kontrahentów, ale pod warunkiem, że się solidnie do tego podejdzie. Trzeba przeznaczyć sporo czasu, aby poznać jej funkcjonalności, a potem, żeby być w kontakcie, odpisywać na emaile, zamieszczać poprawne ogłoszenia. Jeśli ktoś uważa, że platforma sama za niego będzie pracować i wyszukiwać oferty, to nic nie osiągnie. Jest to narzędzie i trzeba się go nauczyć i przestrzegać reguł tam panujących. Ogromną pomocą jest polskojęzyczny opiekun, który pomaga w trudniejszych sprawach.

Platforma daje dostęp do sprawdzonych kontrahentów, więc znacznie  obniża ryzyko. W okresie testowym jest bezpłatna, a następnie odpłatna. Moim zdaniem, czasem nawet jedna dobra transakcja zwraca koszty. Więc tym bardziej warto przyłożyć się do dobrego jej poznania.

Sieć ON ma globalny zasięg, skupia ponad 45 000 członków z ponad 140 krajów. W Polsce jedynie PKO BP może do niej zapraszać.”

Rejestracja na spotkanie w serwisie Business Dialog https://businessdialog.pl/wydarzenia/madein-30112021