Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To event minęło.

Biznes 4.0 według CFO – emocje, inteligencja, prawo i rynek w cyfrowych czasach

15 stycznia - 10:00 - 17:00

KDF DIALOG Konferencja Biznes 4.0 wg CFO 15-01-2020

Konferencja Klubu Dyrektorów Finansowych “Dialog”

10.00-10.15 Przywitanie: Jacek Fotek, CFO w Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie i Bartosz Radziszewski, partner zarządzający w Business Dialog

Wystąpienia

10.15 – 10.30 Iwona D. Bartczak „Czy wiedza buduje mądrość, rozwagę i konkurencyjność? Przegląd doświadczeń z projektów z udziałem Business Dialog”

10.30 – 10.50 Robert Gwiazdowski „Pochodzenie wartości dodanej. Czy czasy cyfrowe coś zmieniają w tej sprawie?”

Debaty i rekomendacje

10.50 – 12.00 Zrównoważony biznes 4.0.

Wstęp: Iwona D. Bartczak i Bartosz Radziszewski

Wszechpanujący techno-optymizm powoduje, iż skupiamy się na tym, jak za pomocą coraz to bardziej zaawansowanej technologii rozwiązać najbardziej palące problemy, zamiast działać długofalowo i zastanowić się, jak zapobiegać ich powstawaniu i rozwijać ludzi. Pojawiają się problemy socjologiczne, tracimy kontakt z ludźmi, podporządkowując nasze działania poprawie wydajności systemów i urządzeń, efektywności procesów i produktywności ludzi. Niby ma to działać na ich korzyść i im pomagać, ale oni czują, że jest to przeciw nim, że podejmowane projekty służą nielicznym uzyskującym przewagę technologiczną. Dzisiaj mówimy o zrównoważonym rozwoju mając na myśli innych interesariuszy niż kapitał, ale nie ma tam sztucznej inteligencji. Może już czas, aby ją dołączyć do tego grona? Może trzeba sformułować na nowo zasady i interesariuszy zrównoważonego rozwoju?

Źródło: Współistnienie ludzi i sztucznej inteligencji, czyli zrównoważony rozwój 4.0 https://dfe.org.pl/wspolistnienie-ludzi-i-sztucznej-inteligencji-czyli-zrownowazony-rozwoj-4-0/

Zagadnienia w dyskusji panelowej: Odpowiedzialne wdrażanie i rozwijanie nowych technologii. Nieprawidłowa automatyzacja, która eliminuje pracowników, ale nie eliminuje problemów. Podmiotowość i decyzyjność pracownika i menedżera versus inteligencja algorytmów. Emocje pracowników, klientów, partnerów – wzmocnić czy uniezależnić firmę od nich? Jaką rolę ma tu do odegrania technologia?

W panelu:

Izabela Dyakowska, CSR na serio, Fundacja Wolontariatu Pracowniczego

Marcin Giełzak, ShareHire, We the Crowd

Paweł Moszumański, Toyota Material Handling

Sebastian Starzyński, TakeTask, Khan Academy

Planowany rezultat: Sformułowanie nowej definicji odpowiedzialnego biznesu uwzględniających powstanie inteligentnych technologii. Zdefiniowanie celu automatyzacji w firmach. Wskazanie takiego rachunku ekonomicznego, w którym dominują inne miary opłacalności wdrożenie niż wyeliminowanie kosztu pracy człowieka.

12.00-12.15 przerwa

12.15 – 13.15 Digital Finance Excellence.

Wstęp: Iwona D. Bartczak i Bartosz Radziszewski 

W świetle doświadczeń wielu projektów realizowanych w programie Digital Finance Excellence rekomendujemy przede wszystkim analizę i optymalizowanie procesów, a dopiero potem ich automatyzowanie lub nie. Często bywa tak, że sama optymalizacja, nawet bez automatyzacji, przynosi policzalne korzyści, natomiast automatyzacja bez optymalizacji jest większym źródłem ryzyka niż korzyści. Nie rekomendujemy usprawnień cząstkowych, czynionych bez uprzedniej analizy całego procesu i jego kontekstu. Nie rekomendujemy też automatyzacji bez uprzedniej optymalizacji procesu. Mamy dowody na poparcie swoich rekomendacji.

Źródło wiedzy www.dfe.org.pl

Zagadnienia w dyskusji panelowej: Efektywność procesów jako priorytetowy sposób tworzenia przewagi konkurencyjnej: budowanie oczekiwanej przez klientów wartości zamiast przewagi kosztowej. Automatyzacja jako jedna z metod poprawiania efektywności procesów. Skuteczne techniki organizatorskie i zarządcze oraz automatyzacja i robotyzacja – dwa kierunku doskonalenia działania firm. Koszty, ryzyka, korzyści w każdym z nich.

W panelu:

Beata Żaczek, Pekabex

Monika Makowska, Ekolan

Piotr Ferszka, Oracle

Jarosław Oworuszko, Banca Farma Factoring

Planowany rezultat: Wskazanie trzech najważniejszych zagrożeń dla konkurencyjności firm w Polsce, na które mają wpływ ich zarządy. Sformułowanie pięciu argumentów, które przekonają zarząd/właściciela/centralę, że bardziej opłaca się zainwestować w likwidowanie przyczyn pożarów w firmach niż nagradzanie menedżerów, którzy je gaszą. Wskazanie najlepszej metody przeprowadzania testu rozwiązania IT, które firma planuje wdrożyć – ludzie, zasady, finansowanie, czas.

13.15 – 14.15 obiad

14.15 – 15.15 Cyfrowy Fiskus.

Wstęp: Szymon Czerwiński, Kancelaria SKS, Grzegorz Florczuk, BI Insight i Bartosz Radziszewski

Źródłami ryzyk są wszelkie dane i informacje mogące stanowić dowody i informacje, które nie są właściwie przygotowane, gromadzone, przetwarzane i raportowane. Niezinformatyzowany i nieprzygotowany podatnik działa nieświadomie na swoją niekorzyść. Ograniczeniem ryzyk jest wzrost świadomości i kompetencji kadry wsparty technologiami zbierania, analizowania, przetwarzania i raportowania danych i informacji w czasie rzeczywistym w sposób skoordynowany i zautomatyzowany.

Źródło wiedzy: www.cyfrowyfiskus.pl

a szczególnie http://cyfrowyfiskus.pl/zaufaj-danym-ale-wpierw-oddziel-je-od-mitow-i-legend/

oraz http://cyfrowyfiskus.pl/zle-informatyzowany-podatnik-dziala-na-swoja-niekorzysc-po-mkbr-w-kielcach/

Zagadnienia w dyskusji panelowej. Jak w praktyce działa analityczny i bieżący model kontroli przez regulatora i administrację skarbową? Jak wpływa na funkcjonowanie firm? Konieczność zmian w działaniu całej firmy, a szczególnie w zarządzaniu danymi. Data Governance. Menedżer ds. podatków jako architekt danych w firmie. Czy zarządy mają dostateczną świadomość ryzyk wynikających ze zmian w modelu systemu podatkowego i sposobu działania cyfrowego fiskusa? Zaangażowanie pracowników i menedżerów w proces podatkowy. Brak „świadomości podatkowej” działów operacyjnych jako źródło ryzyk.

W panelu:

Agata Haręża, TI Investing

Andrzej Burzyński, BI Insight

Piotr Hans, Novol, SKwP Poznań

Przemysław Milczarek, Gulermak

Piotr Rybicki, Nadzór Korporacyjny, GetBack

Planowany rezultat: Sformułowanie pięciu rekomendacji działań dla raportowania wewnętrznego i fiskusowi poprawnych danych. Sformułowanie pięciu rekomendacji działań wzmacniających dowody na dokładanie należytej staranności przez zarządy. Scharakteryzowanie partnerów pomocnych w zrealizowaniu tych zadań.

15.15 – 15.45 WatchYourCashFlow – inauguracja nowego programu w KDF Dialog. Jego celem jest wypracowanie wartościowych rekomendacji dla zachowania lub poprawienia płynności finansowej. Plan i formy przebiegu programu.

15.45 – 16.30 Plan B dla Dyrektora –   awans i kariera  w innych obszarach niż dotychczasowe role w korporacji, zmiana pracodawcy, a także inwestycja we własną firmę i zarządzanie nią, czyli przyjęcie roli właścicielskiej lub inwestycje w inne firmy, w startupy, również z osobistym zaangażowaniem, to jest przyjęcie roli Business Angel. Agnieszka M. Staroń oraz Agnieszka Masłowska, NextBike, Robert Dyrcz, PICM i  Przemysław Mencel, Raisead 

Rejestracja na wydarzenie https://evenea.pl/event/kdfdialog-warszawa-15012020/

Patronat medialny:

Szczegóły

Data:
15 stycznia
Czas:
10:00 - 17:00
Wydarzenie Tagi:
, , , , ,

Organizator

Business Dialog

Miejsce

Giełda Papierów Wartościowych
Książęca 4
Warszawa, Polska
+ Google Map