- To wydarzenie minęło.
Poprawa efektywności pracy zespołu finansowego – warunki organizacyjne, kulturowe, informatyczne. Wrocław
24 marca 2022 - 09:00 - 11:00
Praca w modelu hybrydowym – zdalnie i stacjonarnie – wymuszona sytuacją pandemiczną w wielu firmach przejęła się jako obowiązujący system. O ile jednak poszczególne osoby są nawet bardziej wydajne w tym modelu, to praca zespołowa często kuleje.
Czasem przyczyną jest przyzwyczajenie menedżerów do motywowania, kontroli, uczenia pracowników czy uzgadniania spraw w bezpośredni sposób, w biurze czy innej przestrzeni. Mają do tego narzędzia i umiejętności. Jednak w przypadku pracy zespołu rozproszonego te narzędzia i sposoby działają słabiej. Jakie powinny być nowe?
Nie bez znaczenia są coraz bardziej widoczne różnice pokoleniowe. Najmłodsze pokolenie pracowników nie jest uległe i skłonne do podporządkowania się nagłym nakazom zwierzchników. Wykonuje rzetelnie zadania, ale wymaga szanowania swojego porządku dnia. Zarządzanie ad hoc przestaje się tu sprawdzać. Ale cyfrowe, a więc transparetne procesy oraz narzucany przez nie – a nie przez szefa – rytm pracy eliminują te pokoleniowe konflikty.
Być może istotniejszą przyczyną niż organizacyjne czy kulturowe są trudności związane z dostępem do danych, które są potrzebne zespołom do efektywnej pracy oraz wymieniania się nimi. Jeśli dokumenty są różnych postaciach, a proces ich obiegu nie ujęty w jednym systemie, wiele danych ucieka z pola widzenia, powstają opóźnienia, pojawiają się błędy. A presja, aby podejmować decyzje jak najszybciej i na podstawie wiarygodnych danych jest coraz większa.
W jakim stopniu i pod jakimi warunkami elektroniczny obieg dokumentow rozwiązuje te problemy i zwiększa efektywność pracy zespołu? Tutaj swoją wiedzą będzie wspomagał nas – już nie pierwszy raz – Mateusz Borowiak z Exact. Jest przekonany, że „gdy trzeba jak najszybciej przekazywać wiedzę, ustalenia czy faktury, a zespoły pracownicze działają w rozproszeniu, najlepiej zdać się na dobrodziejstwa automatyzacji i digitalizacji”
Rejestracja w Business Dialog