Pozytywne wzmacnianie i negatywne konsekwencje – czyli co zwiększa wpływ CFO

Co najbardziej zwiększa siłę wpływu CFO na sprawy firmy? Na ilustracji wyniki sondażu w Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog”.

Mówi się „Cash is the king”, a kto pilnuje pieniędzy ten powinien mieć władzę. Czy faktycznie pilnując kasy zwiększa się wpływ? Czy będąc narzędziem, w rękach właściciela, CFO ma wplyw na decyzje firmy?

Skuteczne strategie wpływania na ludzi można podzielić na dwie grupy: pozytywne wzmacnianie i negatywne konsekwencje.

George Cloutier w swojej książce „Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy” zderza oczekiwania osób zaangażowanych w prowadzenie przedsiębiorstwa. Nie dla wszystkich zysk przedsiębiorstwa jest głównym kryterium skuteczności i działania. Zdecydowanie to CFO powinien stać na straży, by tego celu nie zagubić.

Z pewnością oczekiwania inwestorów czy pogarszającą się sytuacja finansową są kategoriami negatywnych konsekwencji. W takiej sytuacji CFO staje się narzędziem i jego wpływ na podejmowane decyzje rośnie.
Restrukturyzacja kosztów to funkcja atomowa. Można jednak także wpływać poprzez wzmacnianie kierunkowe realizacji celów czy projektów firmy.
Jeśli tylko płynność finansowa na to pozwala. Bo jeśli nie, to decydowanie jest zerojedynkowe.

Zapraszam do dyskusji na ten temat, którą poprowadzę podczas Konferencji Konkursu CFO Roku 2024 w dniu 27.09 w Warszawie REJESTRACJA

W panelu dyskusyjnym Małgorzata Tarnowiecka, prezes Joyfood, Irena Wawrzyniak, CFO regionu w Vorwerk Group, Mirosław Krawczyk, CFO w Fibaro, Grzegorz Kucia, CEO w H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, ale każdy głos jest wartością!

Piotr Homel, dyrektor finansowy w Northvolt Poland, uczestnik Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog”