Wyniki klubowego sondażu – ile czasu szukamy błędu w danych?

W badaniu State of Reliable AI firmy Monte Carlo na temat stanu korporacyjnej sztucznej inteligencji, aż 91% stwierdziło, że aktywnie tworzy aplikacje AI, ale 2 na 3 przyznało, że nie do końca ufa danym, na których opierają swoje rozwiązania. A „nie do końca” pozostawia wiele miejsca na błędy w świecie sztucznej inteligencji.

Ponad połowa respondentów doświadczyła co najmniej jednego incydentu z jakością danych, który kosztował ich organizację ponad 100 tys. dolarów.

Według 70% ankietowanych liderów znalezienie incydentu związanego z danymi zajmuje więcej niż 4 godziny, a jego rozwiązanie co najmniej kolejne 4 godziny.

W Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog” przeprowadziliśmy w lipcu 2024 sondaż wśród polskich CFO na ten temat. Oto wyniki, są porównywalne z przytoczonymi międzynarodowymi:

Sukces wszelkiej analityki, a w szczególności sukces sztucznej inteligencji zależy od danych, a sukces danych zależy od zdolności  firmy do skutecznego wykrywania i rozwiązywania problemów z jakością danych.

Polecamy także cztery odcinki cyklu o danych, analityce i sztuczne inteligencji:

Przygotowanie firmy do wdrożenia AI – jakie i skąd dane? Wypowiedzi CFO. Cz. 1 https://dfe.org.pl/ai-jakie-i-skad-dane/

Skąd i jakie dane do rozwiazań AI? GenAI do zarządzania danymi. Cz. 2 https://dfe.org.pl/dane-do-ai-cz2/

Skąd i jakie dane do rozwiązań AI w firmie? To zależy od celu. Cz. 3 https://dfe.org.pl/skad-dane-cz3/

Dobrze liczona rentowność sprzedaży – sześć wskazówek. Cz. 4 https://dfe.org.pl/dobrze-liczona-rentownosc-sprzedazy/