„Dyrektorze generalny, prezesie, właścicielu, spraw, abym nie bał się powiedzieć Ci prawdę.” – to główny postulat CFO wobec tych osób.
Dwa lata temu pytaliśmy CFO z Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” czego przede wszystkim oczekuje od nich CEO. Wyniki opublikowaliśmy, były też omawiane na naszych spotkaniach regionalnych, ale jeszcze je przypomnimy.
W tym roku – zgodnie z sugestią Kapituły KDF Dialog – wracamy do tematu, ale w nieco innym ujęciu: co chcielibyśmy, aby wiedział CEO, aby współpraca układała sie pomyślnie i z dobrym wynikiem dla firmy.
Oto wyniki wstępnego badania w naszej społeczności. Co CEO powinien wiedzieć?
- CFO często wstrzymuje się z przekazywaniem wiadomości, które będą źle przyjęte przez właściciela czy prezesa, co przeniesie się na traktowanie CFO.
- O pomysły jest łatwo, wdrożenia to o wiele trudniejsza sprawa.
- Realizowanie 10 równorzędnych celów nie jest realistyczne, efekty daje skupienie się na trzech.
- Prognozy przychodów działu sprzedaży są zawsze bardzo optymistyczne, a traktowane ich z większą uwagą niż próśb CFO o argumenty, dlaczego teraz miałoby pójść lepiej mimo braku zmian, nie jest rozsądne.
- CFO pracuje nie tylko dla CEO, ale także dla inwestorów. Czasem pozycja między nimi jest dość niewygodna.
- Zespół jest bardzo zestresowany, gdy jednocześnie wymaga się od niego doskonalenia codziennej pracy oraz wdrażania wielkich projektów, szczególnie związanych ze smianami prawa.
- Pracownicy finansów są wystraszeni przez media, które ciągle przepowiadają automatyzację ich pracy. Gros swojego czasu CFO musi poświęcać na dialog z pracownikami, a nie jest specjalista od komunikacji i relacji międzyludzkich.
- Sztuczna inteligencja zastąpi w wielu zadaniach, ale ktoś musi oceniać wyniki pracy sztucznej inteligencji – oraz uczestniczyc w konfigurowaniu tych narzędzi – więc tym więcej muszę zainwestować w szkolenie zespołu.
Jesli ktoś chce dołączyć do zespołu opracowującego ten temat, zapraszamy kontakt@kdfdialog.org.pl