Podatki i ZUS firm z terenów powodziowych

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki ZUS – za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. – dopiero w przyszłym roku, w terminie do 15 września 2025 r. Wystarczy, że złożą oświadczenie, że zostali poszkodowani przez powódź. Od opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. 18 września ZUS uruchomił też specjalną infolinię, na której przedsiębiorcy mogą uzyskać informację w sprawie ulg w opłacaniu składek.

Dostępna będzie możliwość wydłużania przedsiębiorcom, których dotknęła powódź, terminów płatności najważniejszych podatków, tj. VAT, PIT i CIT. W przypadku VAT odroczenie zapłaty podatku będzie obowiązywać do 25 stycznia 2025 r. W zakresie PIT i CIT odroczenie dotyczyć będzie zaliczek na podatek i podatków należnych za sierpień–grudzień 2024 r. Przedsiębiorcy rozliczą podatek dopiero w zeznaniu rocznym. Odroczenie dotyczyć będzie również podatku odprowadzanego do urzędu skarbowego za pracowników poszkodowanych firm. W trybie przewidzianym w Ordynacji podatkowej będzie można wystąpić o zastosowanie dalej idących rozwiązań, włącznie z umorzeniem zobowiązań podatkowych.

  • Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) uruchomiła specjalny numer telefonu, pod który mogą dzwonić osoby poszkodowane w wyniku powodzi.
  • Czynna w godz. 8.00-18.00 infolinia jest dostępna pod numerem telefonu 22 460 59 30.

Więcej informacji również TUTAJ