Dane – za dużo, za mało, kiedy przybliżają do trafnych decyzji biznesowych

Powyższa grafika to wynik jesiennego sondażu w Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog”, pokazujący czym zajmiemy się szczególnie w 2022 r.

Na warszawskim spotkaniu 1.12 już trochę rozpracowaliśmy ten temat. Kolejne podejście we wtorek 7.12 w Poznaniu. Potem inne miasta. Opublikujemy rekomendacje.

Czy nie jest tak, że dostępność danych i świadomość, że możemy mieć ich jeszcze więcej, jednak częściowo pozbawia menedżerów odwagi podejmowania decyzji? Bo trudno jest uchwycić ten moment, gdy mamy wystarczająco dużo informacji i analiz? Jest pokusa sięgnąć po więcej. Jest ryzyko, że za późno podejmiemy decyzję.

A z drugiej strony, tylko wielkie zasoby danych mogą uruchomić sztuczną inteligencję, aby na przykład poprawnie prognozowała popyt czy wykryła fraudy.

Może jest tak, że ten zasób danych, który dla człowieka jest już obezwładniający to dla algorytmu jest dopiero warunkiem wstępnym do użytecznego działania?

Jakkolwiek jest, to i tak podstawą jest wysoka jakość danych. Złej jakości dane prowadzą do błędnych decyzji biznesowych. Na poprawę jakości danych CFO w 2022 r. chcą przeznaczyć najwięcej swojej uwagi i energii, poza standardowymi obowiązkami.

Chętni do rozmowy w Poznaniu 7.12 rano mogą zapisać się na spotkanie w serwisie Business Dialog https://businessdialog.pl/wydarzenia/kdfdialog-07122021