- Ciągła analiza szans i ryzyk powstających z niespotykanej wcześniej zmienności biznesowej, społecznej, politycznej.
- Czujność w zarządzaniu gotówką, wynikająca ze zmiany terminów i zasad rozliczenia się z dostawcami i klientami oraz postawy banków. Weryfikacja i modyfikacja zasad i warunków płatności w zapisach kontraktowych. Otwartość na nowe w firmie metody finansowania zakupów.”
- Wdrożenie nowych praktyk i narzędzi zbierania i przetwarzania danych (online) wobec utraty przydatności danych historycznych.
- Zwiększanie efektywności pracy ludzi (usprawnianie procesów, automatyzacja, praca zespołowa, systemy motywacyjne powiązane ze strategią).
- Wdrożenie bezpiecznego procesu podatkowego, compliance i strategii podatkowej. Przygotowanie do kontroli wynikających ze skorzystania z „covidowych” środków pomocowych.
- Ścisła współpraca z działem i dyrektorem operacji. Zwiększenie świadomości skutków finansowych ich decyzji, efektywności, dobrego planowania i przestrzegania budżetu.
- Wspieranie inwestycji cyfrowych nakierowanymi na relacje z klientami.
- Prowadzenie inicjatyw redukcji kosztów przedsiębiorstwa.
- Walka z marnotrawstwem, w tym zwiększenie uprawnień controllingowców.
- Wybór właściwych rozmiarów nieruchomości.
Katalog przygotowała Kapituła Klubu w składzie:
Monika Brzózka, VMLY&R
Anna Dutkowska, Tarkett
Małgorzata Sobczyk, H.Cegielski – Poznań
Tomasz Dankowiakowski, Geberit
Piotr Hans, Alma-Color (Novol Holding)
Daniel Zabawa, Viessmann
Jacek Zawadzki, APON
oraz zarządzający Klubem: Iwona D. Bartczak i Bartosz Radziszewski
Zapraszamy do naszej społeczności kontakt@businessdialog.pl